21.03.2016

     Unikanie...
                 Wyśmiewanie - To takie dziecinne - 
                                        Może kiedyś Ty będziesz szukał pokoju ciepłego                                                    
                                                         

        "Bo nas sam Pan uczył temu:  Chcesz - li sam brać, daj drugiemu."
                                                       Mikołaj Rej

  Obojętność 

Codzienność coraz lepsza
Nie rozmawiasz o ich życiu
Lecz gdy ich widzisz
 [...] spotykasz - brzydzisz się
Wielkim łukiem Ich unikasz

Czasem o kawałek Chleba rwią, biją się

Może są brudni - lecz zapominasz - to też ludzie są 

Nie myślisz co się dzieje w zimie z nimi
 [...] że w śmietniku kawałek chleba poszukują
[...] giną
Bez pogrzebu - karawanu - rodziny - na tamten świat odchodzą
 [...] samotni

Nikogo nie obchodzi, że odszedł - bo to Tylko bezdomny
 [...] człowiek
To nic, że może ułomny
lecz na pewno nie był zły. 

3 komentarze:

  1. Ten wiersz pokazuje prawdę.. Jejku z takimi rzeczami spotykamy się na co dzień. Dobrze jest czytać o przyziemnych sprawach. Piękne, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam wszystkie twoje posty :) Dziś w mojej szkole był przegląd poezji i bardzo żałuję, że nie zajrzałam do ciebie wcześniej, jednak brak czasu mnie powstrzymał. Ja osobiście na wierszach się nie znam, ale twoje prace są przepiękne i bardzo się cieszę, że dane mi było z nimi spotkać :D Mam nadzieję, że rychło pojawi się następny, piękny wiersz :)
    Wpadaj do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To naprawdę smutne, że na ludzi bezdomnych patrzy się jak na podręcznikowy "margines społeczny". Twoje wiersze naprawdę mają w sobie... coś. To "coś" może poruszyć. Mnie kupiłeś na pewno.
    Pisz dalej! :)

    OdpowiedzUsuń